donderdag 18 oktober 2007

black babe

Jan Atze haalde de koeien uit het land en zag dat ze gezelschap hadden van een wel heel bijzonder beest: een donker bruin varken. Of eigenlijk, een donker bruine big, want echt groot was 'ie niet. Hij was een beetje mak en liep een eindje vrolijk met de koeien mee naar huis. Halverwege het land besloot 'ie toch maar om daar te blijven. Ik ben er nog naar toe gerent, om te kijken wat voor varken het nu was, omdat ik er niet echt uitkwam met een beschrijving door de telefoon: nou, gewoon, een zwart varken. Babe, maar dan zwart zeg maar… Een betere omschrijving had hij inderdaad niet kunnen geven. Het was absoluut geen wild zwijn. Het eerste wat ik dacht nadat ik hoorde dat 'ie zwart was. Ik vond m meer donker bruin trouwens, maar dat terzijde. En hij had ook geen hangbuik, en z’n snuit was te spits om een hangbuikzwijn te zijn. Nee, dit exemplaar had ik nog nooit gezien! Gewoon een big, maar dan donker bruin.
Toen ik een foto van m wilde maken, zette hij 't jammer genoeg op een lopen…

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En...ben je al te weten gekomen waar black babe vandaan komt?

David zei

Marieke, je kids waren gister op televisie, met een monopoly-kaartje in de hand.
Zie: No Countryclub.