woensdag 6 augustus 2008

weer thuis

Als kind had ik al heimwee en dat heb ik nog steeds. Op vakantie gaan vind ik wel leuk, maar de heimwee blijft. Als we dan een keer op vakantie gaan, wil ik wel naar een plek waar ik me prettig voel. Waar het schoon is. En gezellig. En veilig voor de kinderen. Waar ik geen handwasjes hoef te doen, dus waar een wasmachine is en ook een droger. En het liefst ook een afwasmachine. Je bent al tijd genoeg kwijt aan de zorg voor je gezin. Dan heb ik geen zin om ook nog veel tijd kwijt te zijn aan was en zo. Dan blijft er al helemaal geen tijd over om leuke dingen te gaan doen!! Meestal kom je dan uit op een huisje. Maar dit keer hadden we een camping gevonden waar al deze faciliteiten aanwezig waren en we met de tent konden gaan. Wat een camping!!! Heerlijk! Een veilige, afgebakende plek voor de kinderen met een privéspeeltuintje, een mooie plek om te koken, mét afwasmachine, een wasmachine en droger en zelfs een computer met internetverbinding. Schone toiletten, heerlijke douche en bad. En alles op kleine afstand van onze tent. Onze plek was enorm ruim en het was er rustig. We hoefden geen melker te regelen, omdat we zo dicht bij huis waren dat Jan Atze zelf kon melken. En ik heb geen last gehad van heimwee.
We hebben er twee nachtjes gestaan en vanochtend heb ik de tent weer leeggehaald. Alles even lekker luchten en ik kon het zo weer binnen in huis op de bedden leggen. Want dat was maar enkele meters lopen. Geen gedoe met auto vol proppen en maar hopen dat alles mee kan. Tent gedroogd en ingepakt en weer op zolder gezet. Ideaal, zo’n camping in je eigen tuin…
Ik heb alvast weer geboekt voor volgend jaar.

2 opmerkingen:

hadewey zei

Hahaha!!! Wat een ontzettend goed idee!
Mogen wij ook eens gebruik maken van jullie 'camping'? Ik heb erge heimwee naar het kamperen dit jaar...
groetjes Hadewey

Marieke zei

@hadewey: Ja leuk!!! Wanneer komen jullie? Je kunt onze tent wel gebruiken!