maandag 28 juli 2008

kuikens

Mijn zusje en ik hebben mijn vader voor Vaderdag tien Oxfam-novibkuikens gegeven. Pap krijgt een leuke kaart, iemand in Bangladesh krijgt de kuikens. We vonden het alleen wel een beetje sneu voor hem. De kippen van m'n ouders zijn namelijk net bijna allemaal gepakt door een roofdier. Krijg je tien nieuwe kuikens, moet je ze meteen weer weggeven!! We hebben hem daarom ook echte kuikens beloofd. We hebben eieren gebracht naar iemand met een broedmachine en drie weken later hadden we acht kuikens.



Ik heb ze eerst mee naar huis genomen, zodat de kinderen ze ook een tijdje kunnen verzorgen. En als we ze zat zijn, brengen we ze naar mijn vader.

Niet dat ik ze nu al zat ben, en de kinderen al helemaal niet, maar ik denk dat t tijd wordt dat ze naar een groter hok bij mijn ouders gaan...

1 opmerking:

Anoniem zei

we zijn inmiddels verhuist naar een prachtig oud pandje op de oosterstreek. we wonen tijdelijk één hoog maar hebben genoeg ruimte om ons te vermaken.Beneden ons woont moeder kip en dat gekakel is wel gezellig. leren we ook vast hoe dat moet.
bedankt voor jullie kraamzorg, we redden het nu vast zelf wel!!